27-28 вересня 2017 року у м.Києві відбулася Всеукраїнська нарада з питань аналізу стану виконання та уточнення плану дій з адвокації, планування, впровадження, моніторингу та оцінки заходів проекту «Вчимося жити разом» у всіх регіонах України, за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ). У роботі наради прийняли участь регіональні координатори з 24 областей України та м. Києва.
Під час наради було проаналізувати стан виконання та уточнити план дій з адвокації, планування, впровадження, моніторингу та оцінки заходів проекту «Вчимося жити разом» у всіх регіонах України.
Перед учасниками Всеукраїнської наради регіональних координаторів виступили:
1. Фіцайло Світлана Сергіївна - головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти, яка зазначила, що проект «Вчимося жити разом» має на меті навчання дітей і підлітків життєвих навичок (психосоціальним компетентностям), які сприяють соціальній злагодженості, полегшенню адаптації до нових життєвих обставин, відновленню психологічної рівноваги, розбудові здорових стосунків тощо. Прикладом таких життєвих навичок є позитивна самооцінка, ефективне спілкування, співчуття, попередження та розв’язування конфліктів, протистояння негативним соціальним впливам, самоконтроль, керування стресами, мотивації успіху, аналіз проблем і прийняття виважених рішень, критичне і творче мислення, активна громадська позиція тощо.
2. Пономаренко Володимир Степанович - керівник проекту "Вчимося жити разом", голова правління ВГО "Всеукраїнська спілка вчителів і тренерів", к.тех.н. - наголосив, що на формування саме цих компетентностей спрямовано зміст освіти «Нова Українська Школа».
Зазначимо, що в процесі впровадження проекту на всеукраїнському рівні «Вчимося жити разом»:
• удосконалено та доставлено навчально-методичні матеріали для вчителів та учнів для організації та проведення подальшого навчання в регіонах;
• підготовлено фахівців початкової, основної та старшої школи для обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти;
• розроблено та визначено шляхи впровадження інноваційних он-лайн курсів для масової підготовки вчителів з методики викладання курсів на засадах компетентнісного підходу;
• сплановано проведення онлайн-опитування вчителів та учнів з метою моніторингу процесу впровадження та оцінки впливу проекту на знання, цінності, ставлення, уміння, поведінку учнів.
3. Воронцова Тетяна Володимирівна, доцент кафедри медико-біологічних і валеологічних основ охорони життя та здоров’я НПУ ім.М.П.Драгоманова, к.філософ.н., презентувала структуру і зміст двох онлайн курсів «Основи здоров'язбережувальної компетентності» та «Вчимося жити разом», а також двокомпонентну модель післядипломної підготовки вчителів.
Реалізація проекту «Вчимося жити разом» на всю Україну буде здійснюватися шляхом його інтеграції в програми післядипломної (додипломної) підготовки вчителів та навчання учнів. Відповідний план заходів затверджено наказом МОН №624 від 21.04.2017 «Про затвердження плану заходів на 2017 рік з реалізації спільного проекту «Вчимося жити разом» та листом Департаменту освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації від 24.05.2017 року № 01-38/2085 «Про реалізацію спільного проекту «Вчимося жити разом» у Харківській області у 2017 році" і передбачатиме в подальшому реалізацію заходів шляхом:
• інтеграції в програми післядипломної (додипломної) підготовки вчителів та навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів;
• проведенні нарад з координаторами методичних кабінетів (центрів) органів управління освітою районних державних адміністрацій, міських рад, об’єднаних територіальних громад, відповідальних за реалізацію завдань Плану заходів;
• апробації дистанційного курсу післядипломної підготовки педагогів-тренерів із методики навчання життєвим навичкам на компетентнісних засадах;
• проведенні спеціального он-лайн дослідження щодо знань, ставлень і поведінкових навичок дітей та підлітків;
• висвітленні ходу реалізації проекту в друкованих засобах масової інформації, на сайтах органів управлінь освіти райдержадміністрацій, міських рад, об’єднаних територіальних громад, навчальних закладів.
Учасники наради детально проаналізували хід виконання плану заходів, затверджених наказом МОН від 21.04.2017 №624, відповідних обласних наказів, обговорили проект методичних рекомендацій щодо інтеграції розроблених в рамках спільного проекту «Вчимося жити разом» курсів з розвитку життєвих навичок у післядипломну підготовку вчителів і навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів та визначили першочергові кроки щодо подальшої реалізації проекту та його адвокації.
На початку листопада планується провести онлайн-опитування вчителів та учнів з метою моніторингу процесу впровадження та оцінка впливу проекту на знання, цінності, ставлення, уміння, поведінку учнів.
Під час наради було проаналізувати стан виконання та уточнити план дій з адвокації, планування, впровадження, моніторингу та оцінки заходів проекту «Вчимося жити разом» у всіх регіонах України.
Перед учасниками Всеукраїнської наради регіональних координаторів виступили:
1. Фіцайло Світлана Сергіївна - головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти, яка зазначила, що проект «Вчимося жити разом» має на меті навчання дітей і підлітків життєвих навичок (психосоціальним компетентностям), які сприяють соціальній злагодженості, полегшенню адаптації до нових життєвих обставин, відновленню психологічної рівноваги, розбудові здорових стосунків тощо. Прикладом таких життєвих навичок є позитивна самооцінка, ефективне спілкування, співчуття, попередження та розв’язування конфліктів, протистояння негативним соціальним впливам, самоконтроль, керування стресами, мотивації успіху, аналіз проблем і прийняття виважених рішень, критичне і творче мислення, активна громадська позиція тощо.
2. Пономаренко Володимир Степанович - керівник проекту "Вчимося жити разом", голова правління ВГО "Всеукраїнська спілка вчителів і тренерів", к.тех.н. - наголосив, що на формування саме цих компетентностей спрямовано зміст освіти «Нова Українська Школа».
Зазначимо, що в процесі впровадження проекту на всеукраїнському рівні «Вчимося жити разом»:
• удосконалено та доставлено навчально-методичні матеріали для вчителів та учнів для організації та проведення подальшого навчання в регіонах;
• підготовлено фахівців початкової, основної та старшої школи для обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти;
• розроблено та визначено шляхи впровадження інноваційних он-лайн курсів для масової підготовки вчителів з методики викладання курсів на засадах компетентнісного підходу;
• сплановано проведення онлайн-опитування вчителів та учнів з метою моніторингу процесу впровадження та оцінки впливу проекту на знання, цінності, ставлення, уміння, поведінку учнів.
3. Воронцова Тетяна Володимирівна, доцент кафедри медико-біологічних і валеологічних основ охорони життя та здоров’я НПУ ім.М.П.Драгоманова, к.філософ.н., презентувала структуру і зміст двох онлайн курсів «Основи здоров'язбережувальної компетентності» та «Вчимося жити разом», а також двокомпонентну модель післядипломної підготовки вчителів.
Реалізація проекту «Вчимося жити разом» на всю Україну буде здійснюватися шляхом його інтеграції в програми післядипломної (додипломної) підготовки вчителів та навчання учнів. Відповідний план заходів затверджено наказом МОН №624 від 21.04.2017 «Про затвердження плану заходів на 2017 рік з реалізації спільного проекту «Вчимося жити разом» та листом Департаменту освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації від 24.05.2017 року № 01-38/2085 «Про реалізацію спільного проекту «Вчимося жити разом» у Харківській області у 2017 році" і передбачатиме в подальшому реалізацію заходів шляхом:
• інтеграції в програми післядипломної (додипломної) підготовки вчителів та навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів;
• проведенні нарад з координаторами методичних кабінетів (центрів) органів управління освітою районних державних адміністрацій, міських рад, об’єднаних територіальних громад, відповідальних за реалізацію завдань Плану заходів;
• проведенні спеціального он-лайн дослідження щодо знань, ставлень і поведінкових навичок дітей та підлітків;
• висвітленні ходу реалізації проекту в друкованих засобах масової інформації, на сайтах органів управлінь освіти райдержадміністрацій, міських рад, об’єднаних територіальних громад, навчальних закладів.
Учасники наради детально проаналізували хід виконання плану заходів, затверджених наказом МОН від 21.04.2017 №624, відповідних обласних наказів, обговорили проект методичних рекомендацій щодо інтеграції розроблених в рамках спільного проекту «Вчимося жити разом» курсів з розвитку життєвих навичок у післядипломну підготовку вчителів і навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів та визначили першочергові кроки щодо подальшої реалізації проекту та його адвокації.
На початку листопада планується провести онлайн-опитування вчителів та учнів з метою моніторингу процесу впровадження та оцінка впливу проекту на знання, цінності, ставлення, уміння, поведінку учнів.
Проект «Вчимося жити разом» має повне ресурсне забезпеченняhttp://autta.org.ua/ua/resources/learning-to-live-together/, а також статистично доведену ефективність впливу на знання, ставлення, уміння та поведінкові практики учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Ефективність проекту визначалась шляхом проведення он-лайн опитування за процедурою «ДО» та «Після». В он-лайн опитуванні прийняли участь понад 60тисяч учнів та 3тисяч вчителів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Дніпропетровської, Донецької, Луганської, Запорізької та Харківській областей. Детальніше з результатами оцінки ефективності проекту за 42 індикаторами можна ознайомитися за посиланнями http://autta.org.ua/ua/Advocacy/
Комментариев нет:
Отправить комментарий